top of page

Expedition Corsica 2023-zápisky z cesty IMRG Prague

Aktualizováno: 16. 8. 2023

25.7. 2023 prolog

Den odjezdu stanovený na sobotu 29.7. 2023 na místě srazu Pražská 795, 259 01 Votice. Se pomalu blíží a proto již odstartovala u členů, kteří jedou, předstartovní horečka.

Finišují přípravy, servis na motocyklech, přípravy nářadí s sebou a třeba i našívání nášivek.

Pokud jde o plánovaní cesty a programu po cestě máme jasno. Marty, kterému tímto moc děkujeme, se postaral o plán cesty s programem a vzal na svá bedra i ,,polní kuchyň,, v místě bydlení na Corsice.

Cestu na trajekt do Livorna, Marty naplánoval s třemi noclehy, aby byla možná kochačka v místech, kde se zaručeně bude tajit dech.

28.7. 2023

Den před odjezdem se může zdát, že již mají všichni zabaleno a nohy na stole, tak jako třeba Olda, ale opak je pravdou.

Jsou zde i tací, kteří řeší dnes prasklé svody :(

Ale vše se vyřeší a můžeme očekávat ranní odjezd.

29.7. 2023

(450-600km jak kdo)

Tak je to tady !

Sešli jsme se na domluveném místě, všichni dle Martyho instrukcí maximálně do 9:30.

Poplácání po zádech rychlé kafe, bábovka, přivítání a vyrážíme, tedy hned potom co Marty přijel v 9:45. :)

Musím konstatovat, že jeho entrée s parkováním, ode dneška tzv. na Martyho, trochu omluvila lednička v barvě tyrkysového Kena od Barbie.

Cesta uběhla svižně, až do Kaplice, kde jsme dali napít ořům, doplnili sestavu o Procházkovic posádku a také teplou polévku do bříšek.

Další cesta až do Salzburgu proběhla vlasně poměrně svižně, až do Red Bull Hangar-7. Kde byla hodinová pauza na prohlídku exponátů.

Po cestě natankovat a šup do penzionu Milan.

Jakmile jsme u penzionu v Rakouském Zell am See, přikryli své Indiany, tak se okamžitě spustil déšť.

Ale to už nám nevadilo. Jsme v suchu ubytováni. Část lidí se nechala promočit při cestě na večeři do místní restaurace a část si dala k večeři jen pivko a rum :)

30.7. 2023

(330km)

Ráno jsme se probudili do deštěm zaltého rána, ale než jsme se nasnídali bylo po dešti.

Tak že, hurá na stroje a jedeme směr Itálie. Po cestě nám parkrát lehce sprchlo, ale žádná velká katastrofa.

Zatáčky, tunely, pasy a hlavně nádherné alpské vyhlídky, zkrátka nádhera. Po cestě se nám do komunikátorů namíchali dva češi na endurech a během dne ještě několikrát, protože jezdily víceméně stejnou trasu.

Poslední tunel do Itálie je dlouhý a otevírá další krásnou cestu, kterou nádherně popisuje rozhovor dvou členů, které raději nebudeme jmenovat.

Říkejme jim třeba Marty a Kůča.

Marty:,,Aby jsme to stihli, bude lepší, když část, která se necítí pojede zrychleně po dálnici.,,

Kůča:,, Si se posral, chceme si užít jízdu já se nebudu honit po dálnici. Pojedeme podle plánu.,,

Ok, tedy:

Vjíždíme do uličky, do které nás vítá značka zákaz všemu na 2,5t a rozměrů statného tura.

Perfektní utahující se zatáčky, navazující se jedna na druhou, zkrátka motorkářův mokrý sen, který nejlépe vystihne záznam z radiové komunikace, nejmenovaných členů:

Kůča:,, Ty vole přiznávám, posral jsem se !

Kurva to je zatáček. Nedošáhnu na zem. Kolik jich ještě bude? Ještě 5km. Sakra už jen 2km hurá to se nedá, to je moc!!!!,,

Members:.,, A víš že když to jede nahoru, tak to musí dolu,,

Kůča: ,, To snad bude lepší!,,

Bylo, začalo pršet a bylo to lepší o to, že nebylo vedro, ale vlhko ve kterém se potí plexi a není vidět na cestu.

Ale i tak jsme vše zvládli, po sestě zalepil Standa Jardovi dvakrát pneu a rychle na ochutnávku Proseca do vinařství ve Vadobbiadene.

Aby toho nebylo dnes málo, spadli Kůčovi do šachty výtahu v hotelu klíče od motocyklu, které s nasazením svého kaskadérského života o hodinu později vytáhnul.

A to je dnes vše a hurá do pokojů.

31.7. 2023

Cca 450km

Dnešní zrychlený přesun po dálnicích proběhl vcelku svižně.

Dovolím si celý den popsat vypůjčenými slovy Jíři (Hádéčka):

Tak dnešek...ufff... cca 300km po Italských dálnicích.  No jelo to,akorát těch 35°C fakt stálo za to. Ještě,že furt jedeme a projíždíme tunely. Ty jsou dlouhé i do  2km,takže stín a pohoda.

Po šílených dálnicích jsme se zastavili  v Toskánsku🤍 všude vinice, a nádherná země.   V malebném místě Boccacio  jsme ochutnali bílé Toskánské vinko k tomu luxusní masíčko.

Pak jízda vinicemi a poli plných slunečnic💛

Ve městě..San Gimignano  jsme si odpočinout u dobré kávy v překrásném místě.

Prostě Toskánsko 💙

A pak šup do města Lucca, kde přespíme a zítra na trajekt...jo už je krásných 23°C v 23:00🤣🤣😅

Toliko Jířa.

Večeře v pravé bavorské restauraci zakončila náš společný den.

Dovolím si také napsat trable, které jsem měl já na ubytování.

Moje maličkost šla udělat večerní hygienu do koupelny. Až tam jsem zjistil, že to nebude legrace. Sprchvý kout velikosti, tak na neboštíka Krtináře měl vstup, který při úplném rozevření měl cca 29,8cm. To znamená že budu muset improvizovat.

Namydlil jsem se už venku, myslím že to byl sprchový gel Dove a ten obshuje regenerační mléko.

To v kombinaci s mýdlem způsobilo dobrou viskozitu.

Viskozita je fyzikální veličina, která udává poměr mezi tečným napětím a změnou rychlosti v závislosti na vzdálenosti mezi sousedními vrstvami proudící kapaliny. Jedná se o veličinu, která charakterizuje vnitřní tření kapaliny a závisí především na přitažlivých silách mezi částicemi.

Zkrátka toto vše má za následek to, že se dostanu do sprchového koutu.

Tam již je předem puštěna sprcha a já s rukami nad hlavou, pohybem baletky z labutího jezera smývám mýdlo.

Ven jsem se dostal nahrubo, silou kinetickou.

1.8. 2023

(177km)

Ranní procházka městem Lucca snídaně ve stínu italského kostela a vyrážíme se podívat na tu šikmou věž v Pise.

Z místa ubytování to je cca 30 km, tak to není nic hozného, ale začínají se tvořit kolony a to pro jízdu ve formaci není úplně ono.

Konečně si můžeme udělat čárku, šikmá věž navštívena.

Další cesta vede rovnou na trajekt. Chvilku hledáme to správné molo, ale nakonec odplouváme s plánovaným zpožděním plus 45 minut navíc.

K trajektu:

Nechci zde psát recenzi přepravní společnosti, ale bylo to šílené. Jedna toaleta, malo jidla, žádné pití. Nakonec nešly otevřít u mola vrata, trajekt se otáčí a auta s karavany couvají ven. Peklo z lodi jsme až 2 hodiny po přistání.

Po vylodění vyrážíme, bohužel zácpa v celé Bastii, nehoda. Další hodina pryč.

Potom už za tmy zatáčky a rychlostní silnice.

Ve 00:30 jsme u ubytování.

Tak že, dobrou noc.

2.8. 2023

(70km)

Od teď už je to o cestách na Korsice.

Někdo krátká seznamovací vyjížďka pro nákupy, někdo odpočinek u bazénu a Petrunka se Standou vyjížďka na Sever .

Klikate cesty v horach zkrátka recenze nelžou :) paráda.

Po cestě jsem od Kůči poprvé slyšel, jak na Korsice mají základnu Legionáři a že by byla fajn nějaká exkurze.

3.8. 2023

(380km)

Dneska jsme se jeli podívat do města Bonifacio

Tam a zpět cca 385km , cesta na celý den teplota 30-35°C

Měst je to nádherné. Středověké, nejjižnější a nejstarší město na Korsice .

Leží na křídove bílých útesech ,takže bylo na co koukat .

A 12km přes more je.. Sardinie

Kůča: ,,Rád bych našel tu základnu Legie

. Byla by to paráda.,,

Druhá parta Cesta na sever Korsiky nádherný výhledy. Cesta Novella - Port de Centuri - Tollare - Barcaggio - Novella celkem ujeto 246km

4.8. 2023

(330 km)

Jarda se svou skupinou vyjeli za kostelem a koupačkou, opět nádherný výhledy. Cesta Novella - Murato kostel sv. Michala -Ille-Rousse - Novella celkem ujeto 138km

Druhá parta vedená Petrunkou vyrazila za Napoleonem do Ajaccija.

A dál prozkoumávat Korsiku cca 330 km

Cestou tam 130km bylo krásně .. teplota okolo 25 °c v horách 17°C tam už bylo faaakt zima cestou jsme dali oběd v úžasné restauraci,

Cestou zpět jsme to vzali horami okolo pobřeží... to byli prostě wau. fotky tu krásu nezachyti. Cesta se totiž vine krásnými průsmyky různě barevných hor, útesu o než se rozbíjí tyrkysové vlny... podle mě bylo tak 100km jen zatáček práva levá, práva, levá furt dokola až jsme měli zamotaný hlavy....ale opravdu tohle byla výzva , všichni jsme si tuhle jízdu užili.

Kůča: ,, Zítra bych se podíval na tu základnu Legie, jak říkal kámoš.,,

5.8. 2023

(110km)

Dnes byl odpočinkový den... Silnice vedla okolo moře ....výhledy jak z pohádky. Kouzelná městečka v horách Zastavili jsme se u moře v Lumio. Úžasná koupačka. Nádherné vlny, které se tříští o skalnatá pobřeží. ....a ty panorámata stojí za to Pak rybářské město Calvi na západním pobřeží Korsiky na Azurovém pobřeží, Citadela stojí za projiti:)

A teď něco pro Kůču :)

Cizinecká legie má v Calvi sídlo od r. 1962. "more maiorum" a zrovna mají prezentaci v citadele.

Říkám Radce: ,,Pojď rychle, uděláme si s ním fotku dříve jak Kůča :)

Nejen, že se spolu fotíme, ale navíc kupuji nášivku Legie na vestu, bohužel pro Kůču, poslední barevnou.

Na cestách občas potkáme kravky a kozy,

6.8. 2023

(230km )

Skupina s Jardou - přesun po hlavních cestach do Corte a odtud přes pohoří kde klesla teplota na pouhých 15 stupňů do Ajaccia, prohlídka citadeli a památníku Napoleon Bonaparte a pak hurá na krásné zatáčky a pobřeží. Byla to nádhera. Cesta Novella - Corte - Ajaccio - Cargese - Porto - Calvi - Novella celkem ujeto 338km

Naše skupina vyrazila na perfektní cesty. Ano, Korsika má snad nejkrásnější silnice pro jízdu na motorce.

Dnešek byl plný zatáček, stoupání, klesání, hor, soutěsek, říček a neskutečných výhledu.

Korsicke jidlo bylo opět na 1*. Koupačku dali jen chlapi, bo ženy neměly plavky, tak se alespoň svlažily.

Navštívili jsme " bývalé " hlavní město Corta, které je jako z pohádky. Pak projeli okolo Ghisoni, což byla prostě bombice.... to by měl dát každý motorkář, zatáčky jedna báseň a úžasná příroda

Večer jsme opět odpočivali u západu sluníčka.

7.8. 2023

(230km)

Když Vám někdo řekne, že je to po silnici jen 20km... věřte , že tam strávíte tak 48.5 minuty a vic protože prostě soutěsky, zatáčky, nahoru, dolů, levá, pravá a zas vše dokola

Projeli jsme sever Korsiky , zastavili na úžasné jidlo/steak z mečouna/ apod. prostě zas byla jízda o kocháni, neskutečných výhledech na moře , zatáčkách a spoustě srandy v intercomech

Moře tady na neskutečně barev a když jedete na jedné hoře.. koukáte na druhou horu, vidíte tam silnici na které za chvíli pojedete zas vy. . Je to prostě nádhera .

Druhá parta prožila nádherný den na lodi s Martym.

Prostě super den. Cesta Novella - Sant Ambroggio - Novella celkem ujeto 82km a na lodi 110km

8.8. 2023

(160km)

Skupina Vedená Rumenem se dnes jedenactý den moto expedice vydala na paradní výlet jedna zatáčka za druhou do obce Calacuccia a jízda kolem jezera Lac de Calacuccia a další zatačky do Corte kde byl obídek v restauraci L' Authencic. Cesta Novella - Calacuccia - Corte - Novella celkem ujeto 129km

Pro druhou skupinu to bylo o koupačce v moři bez vln a písečné pláži. Dobrém korsickém jidle a asi Vás to překvapí... o zatáčkách .

Zastávka byla u krásného modrobílého kostela SAN MICHEL DE MURATO.

"Postavený v roce 1280, vyrostl na osamělém horském svahu nad krajinou jménem Nebbia kostelík v románském slohu, též známém jako tzv. pisánský. Jde o kostel zasvěcený svatému Michalu z Murata. Když dávní stavitelé toto posvátné místo stavěli (podle legendy to stihli za jedinou noc), jistě netušili, jaký turistický magnet se z něj za několik staletí stane"

9.8. 2023

(105km)

Celkem na Korsice najeto car 1550km, ač ostrov má jen " 183km" na délku a 85km na šířku. Rozloha ostrova je 8682km

S IMRG Prague , 9 motocyklů a 15 lidí

Dnes cesta pouze z našeho městečka Novella k trajektu do Bastii který nás doveze do Livorna v Itálii.

Bydleli jsme v malebném malinkém horském městečku/ Novella/. Bylo tam vždy aspoň o 5°C min, než dole u moře, kde bývalo od 27 do 35°C .

Takže za mě nádherné klima, vilku jsme obývali všichni dohromady, s úžasnou paní domácí Marie France Soumare a jejím manželem.

Součástí vilky byl bazén, krásný prostor k posezení a hlavně... ty panorámata kdy koukáte z hor do údolí a v dálce je občas rozpoznat moře

Shodli jsme se, že na Korsice asi nejsou mouchy všichni máme na moto " čisté štíty" jen zaprašené. Je tu jen šíleně moc vos. Ty se objeví, jen pomyslíte na jidlo místní to řeší..zapáleným lógrem ..jako funguje to.

Cest je na Korsice nespočetně, vyjma dvou, které vypadají jako Route66 jsou všechny neskutečně krásně klikaté.

Prostě člověk jede koukne na protější horu a ejhle zachvilku tou horou jede.

Všude, ale opravdu všude jsou okolo silnice s neskutečnými výhledy do skal, na moře, do strží a roklí. U cest i po cestách chodí, leží, krávy i prasátka

KORSIKA JE JEDNOZNAČNĚ RÁJ PRO MOTORKÁŘE

Dnešní cesta trajektem už byla úplně bezchybná.... ta první stála za houby a to doslova

Z trajektu se parta rozdělila na tři.

První z trajektu jede spát do 300km vzdálené Verony.... a pak tradá do ČR:)

Druhá spí jednu noc v Livornu a pak druhou noc někde v Rakousku.

Třetí část také jste dvě noci.

Ta první v Italsém městě Pontedera.

10.8. 2023

(650km)

Rychlý dálniční přesun do Rakouského Kremsu přímo vedle Nockalmstrase.

Kterou jsme si ještě před večeří stačili dát tam a zpět. To asi proto, že jsme měli málo zatáček na Korsice.

11.8. 2023

(490km)

Poslední kilometry byly dálniční, rychlý přesun do čech, za hranice oběd a všichni domů.

A je to tady.

Uteklo to jako voda a je konec první expedice. Všichni jsme ve zdraví a plní zažitků zpět a to je to nejdůležitější.

Dovolte mi pár řádků:

Děkuji všem za účast na parádní expedici. V někerých chvilkách byla trošku napjatá atmosféra, ale myslím, že jsme to zvládli s grácií a nadhledem.

Dovolte mi poděkovat před nastoupenou jednotkou a rozvinutou zástavou jmenovitě lidem, kteří si to zaslouží.

Děkuji Milanovi za perfektní plánování, bylo to super, ale jediné bylo naprd, ty jsi chyběl.

Děkuji Martymu za dokonale vybraná místa s ubytováním a programem po cestě naší expedice a paradní místo na Korsice.

Děkuji Vláďovi a to za lekci, kterou nám dal a doufám, že to byla lekce i pro něj.

Děkuji Jardovi za mentorství a vedení druhé skupiny po ostrově.

Děkuji Ivě za to, že dělá podporu Jardovi a za to, že zvládla výlet lodí.

Děkuji Standovi, jeho dokonalé vybavení a znalosti nás nenechali ve štychu ani s píchlou pneumatikou a ani prasklé lanko spojky jej nepřekvapilo.

Děkuji Janě za pomoc při zvládání složitých technických problémů s telofony při potvrzení trajektu. Děkuji Petrovi za to, že k nám zapadl a bere naší partu takovou, jaká je.

Děkuji Evě za to, že dokázala zvládnout spartánské podmínky.

Děkuji Oldovi za to, že je a dokáže pojmenovat věci pravým jménem, když je třeba.

Děkuji Petrunovi za perfektní vedení a odvedení všech tam a zpět, jak bylo třeba.

Děkuji Sáře za podporu vodiče, bez ní by byl polovodič.

Děkuji Jíře za dokonalou fotodokumentaci a přesmyčky.

Děkuji Kůčovi za to, jak se zdokonalil v jízdě a za perfektní výběr míst ke shlédnutí. Ještě mu děkuji, že byl v Corti na prezentaci druhé divize legionářů až po mě a nekoupil poslední barevnou nášivku legie.

V neposlední řadě děkuji své Radce za to, že je.

Všem, na koho jsem byl drsnější, se omlouvám, bylo to v rámci zachování klidu a pohody.

Ale slibuji vám, že příště budu řešit podobné situace úplně stejně, jinak to bohužel neumím.

Bylo to super a děkuji Všem!

Davsn

Další čerstvé informace budeme pomalu přidávat podle toho, jak budou přicházet. Proto sledujte náš